CRM- en Marketingtools

CRM: Customer Relationship Management

Een CRM-systeem is bedoeld om alle contacten met klanten (en leveranciers) in bij te houden. Voor de meeste bedrijven is zo’n systeem onmisbaar. Maar hoe uitgebreid het moet zijn en welke mogelijkheden er voor jouw bedrijf zijn is heel verschillend. En echt klantgericht werken betekent meer dan alleen een systeem gebruiken. Je zult de inrichting en organisatie ook moeten aanpassen aan de nieuwe online wereld.

Makkelijke marketingtools

Ter ondersteuning van de marketing- en sales-processen, zijn er tientallen, zo niet honderden softwareprogramma’s en apps beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan Email Service Providers, of Marketing Automation Software. Sommige zijn gratis, voor andere betaal je een aanzienlijk bedrag. Naast de zogenaamde ‘point solutions’, die gericht zijn op één aspect van sales of marketing, bestaan er ook ‘suite applications’, die veel verschillende functionaliteiten bieden. Maar wat past er nu bij jouw organisatie? Waar moet je op letten bij het selecteren van de juiste oplossing?

MAMA helpt je het bos te zien door de bomen

MAMA helpt je de juiste oplossing te kiezen voor jouw bedrijf. Met een aantal vragenlijsten en tools om de exacte behoefte van jouw organisatie in beeld te brengen, en de mogelijkheden om nieuwe tools of systemen in te passen in de bedrijfsvoering. Ook helpen we wegwijs te worden in het aanbod en potentiële leveranciers goed te beoordelen op geschiktheid voor jouw doel.

 

Voor meer informatie neem contact op met MAMA

Laat MAMA weten waar ze je mee kan helpen

Bekijk alle producten en diensten van MAMA